اخبار رستوران کولاژین

راهنمای کامل بهترین حلیم: تاریخچه، دستورالعمل، خواص و روش‌های پخت

بهترین حلیم تهران
رستوران کولاژین با همکاری سرآشپزان ماهر و استفاده از بهترین مواد اولیه، حلیم را با طعم و عطری بی‌نظیر برای مشتریان عزیز در تهران فراهم می‌کند.در تهران، یکی از بهترین فروشگاه‌های آش و حلیم قطعا کولاژین است که بهترین حلیم را به شما عزیزان ارائه میکند.
1402/04/24 اخبار کولاژین 818



بهترین حلیم در سعادت آباد

تاریخچه حلیم!

تاریخ دقیقی از تهیه اولین حلیم وجود ندارد و همچنین نمیتوان گفت که در زمان کدام پادشاه ساخته شده است. اما حلیم یکی از بهترین غذاهای سنتی محبوب از گذشته ها تا به امروز است و در گذشته های دور روزهای تعطیل به همراه خانواده تهیه و پخته میشد. همچنین طرز تهیه حلیم مانند بسیاری دیگر از غذاها از گذشته تا به امروز تغییراتی داشته است که در ادامه به طرز تهیه حلیم اشاره میکنیم تا بتونید بهترین رسپی را داشته باشید.


اگر میخواهید درباره تاریخچه اولین حلیم بیشتر بدانید، باید بگوییم که در گذشته، حلیم با استفاده از نخود و گندم آسیاب شده و گوشت گوساله پخته می شد. اما به مرور زمان، این غذا تغییر کرده است. برای اولین بار در شهر جاسب که در استان مرکزی قرار دارد، حلیمی به شکل امروزی پخته شد، یعنی حلیمی که گندمش را پوست گرفتند و در آب خیساندند و گوشت رشته ای در آن ریختند. این حلیم بهترین حلیم بود و آنقدر غلیظ بود که به قول معروف بسیار کش می آمد و به همین راحتی ها از قاشق جدا نمی شود.

راهنمای کامل بهترین حلیم: تاریخچه، دستورالعمل، خواص و روش‌های پخت
حلیم پر گوشت کولاژین

خواص حلیم 🌾

حلیم سرشار از مواد معدنی 💪

قبل از این که درباره بهترین حلیم صحبت کنیم، بهتر است درباره این غذای مقوی بیشتر بدانیم. این غذای سنتی واقعاً مانند بمبی از ویتامین غذایی است! این غذا ارزش غذایی فوق العاده ای دارد و به عنوان یکی از غذاهای محبوب و مقوی در ایران شناخته می شود. حلیم حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی است، ویتامین های گروه B مانندB12 ، B6، B1 وB2 ، منیزیم، آهن، روی، نیاسین، پروتئین، کربوهیدرات و کلسیم است. این به دلیل استفاده از مواد اولیه اصلی شامل گندم و بلغور گندم، همراه با گوشت گوسفند است.

راهنمای کامل بهترین حلیم: تاریخچه، دستورالعمل، خواص و روش‌های پخت
بهترین حلیم

ترکیب اصلی حلیم شامل گوشت، گندم یا بلغور جو، پیاز و روغن است. در حلیم فروشی های تهران، بیشتر حلیم با استفاده از گندم و گوشت تهیه می شود. اما اگر می خواهید حلیمی با طعم و مزه خاص تری تجربه کنید، بهتر است حلیمی که حاوی گوشت گوسفندی است را امتحان کنید. بدون شک، اگر علاقه مند به حلیم هستید، می دانید که حلیم کولاژین یکی از بهترین انواع حلیم است که تجربه ای دلچسب و خوشمزه برای شما ارائه می دهد😋. اما اگر به هر دلیلی نمیتوانید به صورت حضوری حلیم کولاژین را تهیه کنید، می توانید از طریق سایت کولاژین در هر جای تهران که باشید طعم خوش حلیم کولاژین را تجربه کنید و سفارشتون رو به راحتی ثبت کنید، بنابراین اصلا نگران نباشید.

راهنمای کامل بهترین حلیم: تاریخچه، دستورالعمل، خواص و روش‌های پخت
بهترین حلیم

بهترین حلیم 🍲

در این مقاله سعی داریم تا بهترین دستورالعمل پخت حلیم را برای 100 نفر و برای 4 نفر آماده کنیم. شما با الگو قراردادن این دستورالعمل، می توانید یکی از بهترین، خوشمزه ترین و خوش طعم ترین حلیم را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید🍴.

راهنمای کامل بهترین حلیم: تاریخچه، دستورالعمل، خواص و روش‌های پخت
حلیم گیشا

طرز تهیه بهترین حلیم برای 100 نفر

مواد لازم برای پخت حلیم برای 100 نفر:

گندم پوست کنده مخصوص حلیم: 9 الی 10 کیلوگرم

گوشت گوسفندی: 10 کیلوگرم

روغن: به میزان کافی

شکر و نمک: به میزان کافی

گام اول 🚀

در ابتدا، گوشت گوسفندی با استخوان و بدون استخوان به صورت مخلوط را میپزیم. در نظر داشته باشید که تیکه های گوشت بزرگ باشد تا بعد از ریش شدن گوشت کش بهتری برای حلیم به دست آید.

گام دوم 👌

 9 الی 10 کیلوگرم گندم مخصوص حلیم را خوب میشوریم و به مدت 6 الی 8 ساعت خیس میکنیم و بعد در دیگ مناسب به اندازه 2 برابر گندم آب میریزیم تا آب به همراه گندم جوش بیاید و به اصطلاح بعد از آن قل بزند، بعد از این مرحله درب دیگ را گذاشته و میگذاریم تا گندم به خوبی بپزد، در نظر داشته باشید که پس از جوش آمدن آب شعله گاز را کم کنید، گندم باید له له شده باشد و به خوبی دانه های گندم از هم باز شده باشد.

گام سوم 😊

بعد از آن گندم ها را از صافی عبور میدهیم تا سبوس گندم را از شیره گندم جدا کنیم. سبوس گندم را دور میریزیم و شیره ای که از گندم خارج شده میشود بیس اصلی بهترین حلیم.

گام چهارم 🍲

بعد از پخت کامل گوشت گوسفندی، آن را ب خوبی ریش ریش کنید و به مخلوطی از شیره گندم پوره شده بهترین حلیم اضافه کنید. در این مرحله به مقدار مورد نیاز به حلیم گندم نمک اضافه کنید.

گام پنجم 💪


در این مرحله باید یه خوبی حلیم را به همراه روی شعله ملایم مدارم هم بزنیم، توجه داشته باشید که اگر مخلوط بهترین حلیم صفت بود میتوانید از آب گوشت برای این مخلوط برای رقیق تر شدن استفاده کنید. توجه داشته باشید که حلیم را باید طوری هم بزنید که مخلوط به دست آمده به اصطلاح گلوله یا بریده بریده نشود. حلیم نباید رقیق یا خیلی غلیظ باشد.

گام ششم 🥣

در مرحله آخر، میتوانید در آخر به اندازه 200 گرم روغن محلی یا کره حیوانی اضافه کنید این ترفند بهترین حلیم را برای شما به همراه دارد.

در سرو حلیم، می توانید به میزان لازم بر اساس سلیقه شخصی خودتان از دارچین، کنجد، کره و شکر استفاده کنید. 🍽️


قیمت حلیم

قیمت حلیم بر اساس چند عامل مختلف تعیین می‌شود، شامل:

  • مواد اولیه: قیمت حلیم به تعداد و نوع مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه آن بستگی دارد. مثلاً نوع گوشت استفاده شده و سایر مواد تشکیل‌دهنده حلیم.
  • هزینه تهیه: هزینه‌های تولید، نگهداری، نیروی انسانی و ماشینی و ... به قیمت حلیم افزوده می‌شود.
  • محل فروش: در مناطق مختلف قیمت حلیم ممکن است متفاوت باشد بر اساس عرضه و تقاضا و هزینه‌های محلی. اما قیمت حلیم کولاژین در تمام شعب یکسان است.
  • میزان رقابت: وجود رقبا و ارائه راه‌های جذاب برای خریداران نیز می‌تواند بر قیمت حلیم تأثیرگذار باشد.
  • سلیقه مصرف‌کننده: برخی افراد ممکن است آماده باشند برای حلیم خاصی قیمت بیشتری پرداخت کنند.
راهنمای کامل بهترین حلیم: تاریخچه، دستورالعمل، خواص و روش‌های پخت
حلیم سعادت آباد

فوت و فن های فوری برای پخت بهترین حلیم

حلیم یکی از بهترین انتخاب ها برای غذای سرشار از مواد مغذی است! ترکیبی از گوشت گوسفندی و گندم بسیار مقوی است همچنین این غذا غنی از آهن، منیزیم، روی و نیاسین است. اگر از گندم سبوس دار استفاده کنید، می توانید به بیماری های گوارشی خود راحتی بیشتری بدهید.

  • در مراحل پخت حلیم هیچوقت از شکر استفاده نکنید به علت اینکه حلیم بسیار رقیق میشود و صورت خوشی برای ندارد، بهتر است که موقع سرو حلیم از شکر استفاده شود.
  • برای تسریع در پخت بهترین حلیم، می توانید از بلغور گندم استفاده کنید. همچنین، استفاده از شکر برای حلیم اختیاری است و یک انتخاب شخصی به حساب می آید.
  • برای دست یابی به حلیم کشدارتر، می توانید گوشت دنده گوسفند تازه و استخوان در کنار گوشت سردست و سر سینه استفاده کنید. این ترکیب، به طعم حلیم بسیار مناسبی می دهد.
  • حتماً به یاد داشته باشید که نباید گوشت حلیم را خورد کنید، زیرا رشته های آن کوتاه می شود و کش نمی آید.
  • یک راه مهم برای بهبود طعم حلیم، اضافه کردن شیر به آن است. زمانی که گندم و گوشت جا افتاده و هنوز روی شعله گاز است، می توانید یک مقدار شیر هم به آن اضافه کنید و هم بزنید.
  • زمانی که حلیم روی گاز بماند و با شعله کم برای مدت طولانی بپزد، طعم و جذابیت آن افزایش می یابد. همچنین، زمان پخت حلیم به میزان گندم مصرفی بستگی دارد. اگر گندمی با پوست دارید، پس از پخت، آن را از صافی رد کنید تا پوست آن گرفته شود.
  • اگر به دنبال یک حلیم رژیمی هستید، می توانید شکر و کره را حذف کنید و به جای آن از عسل استفاده کنید. همچنین، برای افزایش خواص مغذی حلیم، می توانید 2 قاشق غذاخوری کنجد خام بعد از پخت حلیم به آن اضافه کنید.
  • حدود 5 ساعت زمان برای پختن کامل حلیم نیاز است و هر چه زمان بیشتری بپزد و با شعله کمتر، طعم آن بهتر خواهد شد و ظاهر جذابتری خواهد داشت. البته، اگر حلیم را با مرغ پختید، زمان کمتری برای پخت آن نیاز است.
  • در تهیه حلیم برای تعداد نفرات مختلف، مواد اولیه را با رعایت نسبت ها تغییر داده و تنظیم کنید. این راهکار به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را در پخت حلیم داشته باشید.

نحوه پخت بهترین حلیم بازاری 🍲

این روزها، به دلیل محدودیت ها و درگیریهای روزمره، نمیتوان بیرون رفت و حلیم مورد علاقه را تهیه کرد. اما میتوانید در خانه خود حلیمی خوش طعم و کشدار را تهیه کنید. یک روش ساده برای این کار این است که بهترین حلیم را در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و ... جستجو کنید و از سایت سفارش آنلاین و از رستوران معتبر سفارش دهید. آش و حلیم کولاژین میتواند انتخابی عالی برای بهترین حلیم باشد.


برای سفارش آنلاین بهترین حلیم از کولاژین، کلیک کنید

میتوانید با پیروی از دستورالعملها و تکنیک های که در ادامه گفته می شود بهترین حلیم خانگی و مشابه بهترین حلیم های بازاری را تهیه کنید.

استفاده از تازه ترین و بهترین ادویه ها، برای طعم بهتر حلیم

استفاده از ادویه های تازه اصلی مانند نمک، فلفل و دارچین به طعم 👌 حلیم کمک می کند. اما به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از ادویه ها ممکن است طعم حلیم را تغییر دهد. بنابراین به اندازه از ادویه استفاده کنید.

راهنمای کامل بهترین حلیم: تاریخچه، دستورالعمل، خواص و روش‌های پخت
بهترین حلیم

همزدن حلیم، راهی برای کشدار شدن آن

بهترین حلیم به دلیل استفاده از گوشت گوسفندی و مدام همزدن درست حلیم در طول پخت، کشدار می شود. برای کشدار شدن حلیم، بهتر است گندم را به خوبی چرخ کرده و از صافی رد کنید و آن را در طول \خت به صورت مداوم هم بزنید در اینصورتُ بهترین حلیم با کش زیاد و قوام بالا دارید.

از این ترفندها در تهیه بهترین حلیم خانگی و تهیه برای 100 نفر می توانید استفاده کنید و لذت ببرید! 😋🥣

شیر، ترکیبی خوشمزه و مغذی در حلیم 🥛

یکی از ترکیباتی که میتواند به عطر و طعم بهتر حلیم کمک کند و همچنین از نظر مقدار کلسیم و ویتامین D، حلیم را تقویت کند، اضافه کردن شیر است. به همین دلیل، استفاده از شیر میتواند به طعم بهتری در حلیم بینجامد.

بهتر است مواد حلیم را فوراً حاضر نکنید!

امروزه آماده سازی سریع غذا به دلیل شاغل بودن و فعالیت های خارج از خانه برای بسیاری از خانم ها در اولویت است، همچنین امروزه برای همه راهکارهایی برای تسریع در پختن غذا بسیار حائز اهمیت است. یکی از راهکارهای ساده که می تواند به شما در زمان کوتاهی، حلیمی لذیذ و خوشمزه تحویل دهد، استفاده از بلغور گندم به جای گندم با پوست یا پوست کنده است.

از آنجایی که در این روزها بسیاری از ما در تلاش برای کاهش زمان پخت غذاها هستیم، استفاده از دستگاه های زودپز رایج می شود. اما ما توصیه می کنیم که شما هرگز این تکنیک را برای پخت حلیم و سایر غذاها استفاده نکنید! بهتر است حلیم را با استفاده از حرارت ملایم و آرام در قابلمه ای روی شعله ملایم اجاق گاز پخته شود.


کاهش بیماری های قلبی ❤️

حلیم به دلیل حاوی فیبر غنی بودن، قابلیت کاهش کلسترول خون را دارد. به همین دلیل، می تواند به کاهش مشکلاتی مثل فشار خون، قند خون و لخته شدن خون کمک کند.

کاهش بیماری های گوارشی و سرطان 🌱🩺

با توجه به میزان فیبر بالا در حلیم، می تواند به کاهش بیماری های گوارشی و سرطان هایی مانند سرطان روده و سینه کمک کند.

کاهش بیماری های التهابی مفاصل 🦴💥

این غذای مغذی، به دلیل ترکیبی خاص خود، انتخاب بسیار خوبی برای کاهش التهابات مفصلی و پیشگیری از بیماری های عصبی است. توصیه می شود در برنامه غذایی خود، حلیم را در فواصل زمانی مشخص مصرف کنید تا مشکلات مفصلی ممکن را تسکین دهد.

اگر به هر دلیلی نمی توانید یا علاقه ای به استفاده از گوشت گوسفند ندارید، می توانید از گوشت بوقلمون در ترکیبات و دستور حلیم استفاده کنید. خوشبختانه، این روش طبخ حلیم همچنین طعم خوبی دارد و با پروتئین زیاد همراه است. استفاده از حلیم بوقلمون می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و کلسترول بد را کاهش دهد.

حلیم با گوشت مرغ 🐔

استفاده از گوشت سفید مرغ به جای گوشت گوسفندی، یکی دیگر از روش های رایج برای پخت حلیم است. این ترکیب نیز همچنان علاقه مندان به حلیم با گوشت گوسفند را دارد و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. اما در نظر داشته باشید که همچنان استفاده از گوشت گوسفندی بهترین و پرطرفدارترین حلیم میان مردم است.

بهترین حلیم گیاهی 🌱

همانطور که از نامش پیداست، این نوع حلیم برای افرادی است که رژیم بدون گوشت دارند یا گیاهخوار هستند. در دستور پخت این نوع حلیم از گوشت گوسفندی یا بوقلمون استفاده نمی شود.

بهترین حلیم با گندم پرک 🌾

بسیاری از افراد برای کاهش زمان پخت حلیم، از گندم پرک به جای گندم پوست کنده استفاده می کنند. اگرچه گندم پرک می تواند در کاهش زمان طبخ کمک کند، اما از یاد نبرید که طعم اصلی حلیم گندم بدون پوست و پخت یکنواخت گندم با حرارت ملایم بستگی دارد.

بهترین حلیم زابلی یا غور 🌶️

حلیم زابلی یا غور یکی از غذاهای محلی در شهرهای استان سیستان و بلوچستان است و با حلیمی که معمولاً می شناسیم، تفاوت های زیادی دارد. در ترکیبات حلیم زابلی از حبوبات مانند عدس و لوبیا چشم بلبلی، به همراه سیر و ادویه های طعم دهنده مانند فلفل و زعفران استفاده می شود. البته، این غذا با احترام به ترکیبات اصلی و مبنایی حلیم تهیه می شود و طعم خوبی دارد. این نوع حلیم نیز یک منبع خوب مواد معدنی است.

راهنمای کامل بهترین حلیم: تاریخچه، دستورالعمل، خواص و روش‌های پخت
بهترین حلیم

حلیم مشهدی با بهترین طرز تهیه 🕌

حلیم مشهدی، یکی دیگر از انواع حلیم است که متعلق به غذاهای سنتی شهرهای مشهد و نیشابور است. این حلیم کمی با حلیم با گوشت گوسفندی تفاوت دارد. در این نوع حلیم، تزئیناتی مانند کنجد، شکر و دارچین وجود ندارد. به جای آن، از لپه (قیمه) استفاده میکنند.

جمع بندی و سخن پایانی 😊 در این مقاله، سعی شد اطلاعات کلی درباره بهترین حلیم، دستور پخت حلیم، بهترین فوت و فن های پخت حلیم، ترفندهای پختن بهترین حلیم کشدار بازاری، خواص حلیم و انواع حلیم، مورد بحث قرار بگیرد. اگر بخواهیم یکی از بهترین حلیم های تهران را به شما معرفی کنیم، بدون شک آش و حلیم کولاژین در پنج مورد اول لیست قرار می گیرد. خوشبختانه با امکان سفارش آنلاین از سایت آش و حلیم کولاژین، به راحتی می توانید سفارش خود را ثبت کرده و در کوتاه ترین زمان، طعم خوش حلیم کولاژین را تجربه کنید.

رستوران کولاژین کولاژین کباب آشکده سعادت آباد سفارش آنلاین بهترین حلیم سعادت آباد حلیم دلیوری حلیم سعادت آباد بهترین حلیم گیشا بهترین حلیم صادقیه بهترین حلیم سهروردی بهترین حلیم تهران بهترین حلیم ایران بهترین حلیم کولاژین بهترین حلیم انقلاب

ثبت کننده:آریا وندیداد
تاریخ ثبت:1402/04/24
ویرایش کننده:کولاژین کباب
تاریخ ویرایش:1402/12/16
موضوع: اخبار کولاژین
تعداد بازدید:818

12 دیدگاه

سلیمی 1402/12/29 14:03
واقعا حلیم کولاژین حرف نداره
هم کیفیت هم میزان گوشت حلیم
نوروز حسینی 1402/12/16 11:03
یکی از بهترین حلیم فروشی های سعادت آباد هستین
واقعا حلیم هاتون بینظیره
ممنون

پاسخ به این دیدگاه

کولاژین کباب 1402/12/22 09:03
سید مهدی 1402/12/08 00:02
لطفا طرز تهیه حلیم کولاژین، برای 10 نفر هم بزارین
ممنون میشم

پاسخ به این دیدگاه

کولاژین کباب 1402/12/13 17:03

حتما به زودی

سازشگر 1402/11/28 14:02
اومدیم گیشا حلیم خوردیم
واقعا پرسنل خوشبرخورد و عالی بودن و فضای خیلی خوبی داره
حتما دوباره به شما سر میزنیم

پاسخ به این دیدگاه

کولاژین کباب 1402/11/30 16:02

سلام و وقت بخیر
ممنون از این همه مهر شما در خدمتیم

سید مهدی محمدی 1402/11/23 12:02
میشه طرز تهیه حلیم خانگی هم بزارین؟
البته به روش کولاژین باشه

پاسخ به این دیدگاه

کولاژین کباب 1402/11/30 16:02

سلام و وقت بخیر
چشم به زودی

علیرضایی 1402/11/07 16:01
تو سعادت آباد فقط حلیم کولاژین عالیه والسلام

پاسخ به این دیدگاه

کولاژین کباب 1402/11/07 16:01

سلام عزیز 
شما لطف دارید
ما در خدمت شما هستیم با بهترین حلیم
https://koolajin.com

علیرضایی 1402/08/03 12:10
شما فقط تو سعادت آباد آش و حلیم میفروشید؟

پاسخ به این دیدگاه

کولاژین کباب 1402/08/07 23:10

سلام عزیز جان
به تمام تهران آش و حلیم میفرستیم

صولتی 1402/07/16 14:10
یکبار سفارش دادم
تو منطقه سعادت آباد حلیم شما جزو بهترین هاست
هزینه ارسال رو رایگان کنید دیگه معرکه میشه

پاسخ به این دیدگاه

کولاژین کباب 1402/07/25 19:10

ما در خدمتیم عزیز جان

لبافی نژاد هرمزی 1402/07/01 16:09
سلام
یکبار آش رشته سفارش دادیم
قشنگ طعم اون قدیما و خونه مادربزرگم رو حس میکردم
واقعا بی نظیره
حیف که ما شهرستانیم و تهران نیستیم

پاسخ به این دیدگاه

کولاژین کباب 1402/07/03 16:09

ممنون از حسن انتخاب شما
در خدمتیم

آش و حلیم 1402/06/07 15:08
من یکبار حلیم معجون رو از این رستوران گرفتن عالی بود
علی موهندیاری 1402/05/22 19:08
من آش رشته زیاد خوردم ولی برای این رستوران بسیار جا افتاده بود
پیشنهاد میکنم
مهدی 1402/05/08 18:07
سلام
وقتتون بخیر، سایت بسیار زیبایی دارین، آدم هی هوس غذا می کنه

یه سوال داشتم، آیا سفارش آش برای مهمانی هم پذیرفته میشه؟

پاسخ به این دیدگاه

آریا وندیداد 1402/05/10 19:08

سلام و وقت بخیر آقا مهدی
بله سفارش برای آش و حلیم، چلو کباب پذیرفته میشه
لطفا با شماره های رستوران کولاژین تماس بگیرید
در خدمتیم

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.